Друзі, а кому з Вас колись доводилось користуватись «Книгою скарг та пропозицій»? Всім нам відомо, що кожне підприємство в Україні зобов’язане мати в інвентарі цю книгу. Але на мою думку, сьогодні механізм подання скарг через книги не діє. Ми живемо в епоху Веб 2.0 тому вже пора усім переходити на новий рівень – інтернет-сервіси подачі скарг.
Сьогодні Інтернет стає все впливовішим фактором і не секрет, що більшість брендів стежать за реакцією своїх клієнтів через Інтернет, збираючи інформацію про позитивні та негативні відгуки. Крім цього, більшість з Вас розуміє, що один негативний відгук в Інтернеті, який буде вдало поширений через твіттер, з допомогою блогів друзів, соціальних мереж та форумів може принести фірмі, на яку Ви скаржитесь великих збитків.
Особисто я вже навіть виробив звичку, перш ніж купувати щось – звертатись по відгуки до Інтернету. Хоча я часто стикався з тим, що наприклад, на сайтах коментарі модерують, залишаючи лише позитивні.
Тому сьогодні я статті я хочу навести перелік інтернет-книг скарг УАнету:
- http://www.bestportal.com.ua/
- http://www.galoba.net/
- http://posovesti.com.ua
- http://www.consumerinfo.org.ua/complaints/
- можливість знайти відгуки про потрібний товар або послугу через каталог чи пошук;
- можливість залишити особистий відгук (позитивний чи негативний) про певну фірму і прочитати відгуки інших користувачів про неї ж;
- дати оцінку фірмі по певним критеріям;
- прочитати матеріали, які допоможуть дізнатися про свої права споживача і не стати жертвою недобросовісних комерсантів.
Але є один цікавий сайт, який вартий окремої уваги - http://stopshop.com.ua/. На відміну від попередніх порталів для скарг, проект «СтопШоп» створений для покупців українських інтернет-магазинів чи користувачів інтернет-сервісів, що є дуже актуальні і популярні сьогодні. Головна мета сервісу «СтопШоп» – застерегти потенційних покупців від можливих небезпек і не дати їм попасти в неприємну ситуацію при купівлі товару чи послуги.
Памятайте: інтернет - унікальний метод контролю і гріх ним не скористатися, якщо вас обдурили, образили, нахамили, «впарили». І справа тут не у помсті, а в необхідності попередити ближнього і позбавити ринок від фірм, яким їхні покупці до одного місця.